Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Boekkaart uit 1 scrapvel

Hallo lieve volgers,

Vandaag mag ik jullie deze boekkaart laten zien.
Het is gemaakt met de mooie nieuwe lijn van Studio Light: Beautiful Flowers.
Wat is het geweldig om effen basispapier uit de paperpad, stempels, stansmallen en een complete papierlijn samen te gebruiken.
Deze kaart heb ik gemaakt om als cadeau te geven met pockets om labels en geld in te stoppen
Deze kaart heb ik gevouwen uit 1 scrapvel van 30,5 x 30,5 cm.


Wat heb ik gebruikt:
*Wit scrapvel van 30,5 x 30,5 cm
*Strasssteentjes
*Chipboard hoekjes
*Label mal
*55 cm roze lint
*Stukje wit cardstock en kraftpapier

 
Voorkant kaart

Werkwijze:
Vouw het witte scrapvel eerst diagonaal door het midden.
Vouw het weer open en vouw het vel horizontaal dubbel en daarna weer open.
Vouw het scrapvel nu verticaal dubbel.
Vouw het vel weer open en vouw nu beide diagonale vouwen naar binnen en de kaart vouwt nu vanzelf dicht.
Je basis is nu klaar.

Half opengevouwen

Snij voor de binnenkant 2 vierkanten van 14,5 x 14,5 uit BASISBF219 en plak ze op de vierkanten,
Snij nu uit BASISBF217 2 vierkanten van 14,5 x 4,5 cm en snij ze allebei diagonaal door.
Plak deze 4 driehoeken op de driehoeken aan de binnenkant van de kaart.
Voor de pockets heb ik uit BASISBF217 2 rechthoeken van 14 x 6,5 cm gesneden.
Met de randmal STENCILBF06 heb ik uit het lichtgroen basispapier uit paperpad  PPBF34 2 randen gestanst en bovenaan de rechthoeken geplakt.
De pockets heb ik alleen aan de onderkant en zijkant vastgeplakt, zo passen de labels er nog achter.

Uitgestanste vlinders tegen de vouw geplakt

Stans uit het licht- en donkerroze basispapier 1 grote vlinder, 2 middelgrote vlinders en 1 kleine vlinder. Deze vlinders heb ik op elkaar geplakt, d.w.z. een kleine vlinder op een grotere vlinder. Deze vlinders zijn beplakt met strasssteentjes en tegen de vouw aan de binnenkant van de kaart geplakt. 

Één van de pockets met label erachter

Andere pocket met label

De labels heb ik gestanst met een MD mal uit kraftpapier en de bovenkant met het roze papier uit de paperpad PPBF34 beplakt  .
Daarna heb ik ze bestempeld met de de stempels uit de stempelsets STAMPBF141 en STAMPBF143.
Door de gaatjes heb ik een stukje scrappersfloss gehaald.

Voorkant close-up

De voorkant van de kaart heb ik beplakt met een donkergroen basispapier uit de paperpad en gesneden op 14,7 x 14,7 cm.
Daarop heb ik stukje basispapier uit BASISBF217 van 14,2 x 14,2 cm gemat.
Over het midden heb ik het roze lint geplakt, het lint gaat ook achter de kaart langs om vervolgens aan de voorkant te strikken. Aan de achterkant niet vastplakken!
Uit donkergroen basispapier heb ik een vierkant gesneden van 12 x 12 cm en daarop een stukje van 11,5 x 11,5 cm uit BASISBF217 gemat.
Uit een stukje wit cardstock heb ik het ovaal (STENCILBF04) en de swirl (STENCILBF02) gestanst. Het ovaal heb ik liksboven over de hoek gehangen. En de swirl linksonder geplakt.
Achter het vierkante geheel heb ik ook nog een randje geplakt die ik met de randmal (STENCILBF06)heb gestanst uit lichtgroen. Dit geheel heb ik ongeveer in het midden geplakt, kijk even hoe het uitkomt met het strik.

Swirl met een extra uitgestanste vlinder

Verder heb ik de voorkant versierd met het 3D plaatje uit EASYBF522, chipboard hoekjes en strasssteentjes.

Kaart geheel opengevouwen

Ik hoop dat ik het allemaal een beetje duidelijk heb omschreven en jullie weer heb kunnen inspireren.

Creatieve groetjes van Geralien



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien